måndag 5 april 2010

Högtiden som sådan

Nu är det inte Felicias mest ambitiösa producentassistent ever, utan bara jag. Tog en paus. Hittar inte Caroline af Ugglas mailadress och har bara fått ett Out of Office Autoreply från Richy Arnold, Håkans snubbe på EMI.

Jag funderar på att helt ägna den här bloggen åt lögner. Än så länge är dock allting sant. Jag är i Alingsås. Varför skulle jag ljuga om det? Min svåger ljuger däremot så tungan blir svart. Ända sen jag kom har han tillhandahållit intressant statistik om ägg, som han har hört på radion. Mm. Jag har sett hans radio.
Wow. Han slutar verkligen inte att prata om ägg. As we speak:
- Tänk att folk har mage att klaga på sina ägg! (källa)

Min syster har relativt nyligen återvänt från Frederikshavn och är väldans händig med språket. I lördags var natten mild och vi gick planlöst på gatorna och tog fraser i mun. David beklagade sig över physalis i bolognesen. Danskan är ett språk som lämpar sig att uttrycka sig beklagansvärt på. Dator heter computer, men det är desto svårare att räkna. Seksoghalvfjerds. Bara en sån sak.

Igår träffade jag Sofia. Återkoppling. Man vill inte känna sig rotlös.

Dagens taskigt:
Fritidsresor har strandplanscher i sitt skyltfönster där det står "Livet är inte dagarna som passerar, utan de dagar du minns".
Rätt taskigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar